B
bwheeler
New Member
Hi All,
I'm following along on the "Creating a Custom Control" (can't make a link but it's at code.elementor.com/creating-a-new-control/) docs and running into an error. My javascript is throwing an error because it's not loading in the correct order on the page. My enqueue function looks like this:
And my javscript looks like this:
I'm getting a javascript error, elementor is undefined. If I try to add 'elementor-editor' to the list of dependencies for the script, I get even more errors and the page won't load at all:
Also if the docs could be fixed, that would be great. Please let me know if I should post this in the github repo instead.
I'm following along on the "Creating a Custom Control" (can't make a link but it's at code.elementor.com/creating-a-new-control/) docs and running into an error. My javascript is throwing an error because it's not loading in the correct order on the page. My enqueue function looks like this:
PHP:
public function enqueue(){wp_register_script('project-reference-control', FREEBSD_ELEMENTOR_URL . 'js/freebsd-elementor-project-reference-control.js', [ 'jquery'], '1.0.0' );
wp_enqueue_script('project-reference-control');
}
And my javscript looks like this:
JavaScript:
console.log('here');
var projectReferenceItemView = elementor.modules.controls.BaseData.extend({
onReady: function (){console.log(this.ui);
},
saveValue: function (){this.setValue(
this.ui.textarea[0].emojioneArea.getText());
},
onBeforeDestroy: function (){this.saveValue();
this.ui.textarea[0].emojioneArea.off();
}
});
elementor.addControlView('project_reference', projectReferenceItemView);
I'm getting a javascript error, elementor is undefined. If I try to add 'elementor-editor' to the list of dependencies for the script, I get even more errors and the page won't load at all:
backbone.marionette.min.js?ver=2.4.5:22 Uncaught constructor {name: "NoTemplateError", message: "Could not find template: "#tmpl-elementor-section-content"", stack: "NoTemplateError: Could not find template: "#tmpl-e…ets/js/editor-document.min.js?ver=2.8.3:2:128184)"}
backbone.marionette.min.js?ver=2.4.5:22 Uncaught constructor {name: "NoTemplateError", message: "Could not find template: "#tmpl-elementor-repeater-row"", stack: "NoTemplateError: Could not find template: "#tmpl-e…ntor/assets/js/editor.min.js?ver=2.8.3:31:183110)"}
freebsd-elementor-project-reference-control.js?ver=1.0.0:1 here
freebsd-elementor-project-reference-control.js?ver=1.0.0:2 Uncaught ReferenceError: elementor is not defined
at freebsd-elementor-project-reference-control.js?ver=1.0.0:2
Also if the docs could be fixed, that would be great. Please let me know if I should post this in the github repo instead.